Måndagen den 21/6 träffades vi i Malmö-City RK och genomförde Presidentskiftet inför kommande Rotaryår 2021-2022. Avgående Presidenten Gunnar Hörnsten överlämnade Presidentregalierna till inkommande Presidenten Ulf Jeppsson.

Som President för Malmö-City RK 2021-2022 ser jag fram emot ett år med återgång till mer normala mötesformer och en fortsatt positiv utveckling av vår klubb.
Shekhar Mehta som är Rotarys Internationella President 2021-2022 har valt ”Serve to Change Lives” som årets motto.
Vår Distriktsguvernör Ulf Bingsgård har som motto SKOJ. Rotary skall vara Samhällsrelevanta, KOmmunicerande och Jämlikt.

Vad kan vi i Malmö-City göra för att leva upp till ovanstående?

Min tanke är att vi skall arbeta efter Rotarys strategiska plan som innefattar 4 huvudområden.
Vi skall:
  1. Öka vår förmåga att anpassa oss
  2. Nå ut till fler
  3. Öka vårt engagemang
  4. Öka vår slagkraft

Jag har saknat vår samvaro I Rådhuskällarens historiska valv och ser framemot vår första träff måndagen den 23/8. (Styrelsen kommer att träffas någon dag tidigare)

Tillsammans skapar vi en välkomnande Malmö-City Rotaryklubb!

Välkomna till ett utvecklande och SKOJ Rotaryår!

Ulf Jeppsson
President Malmö-City Rotaryklubb 2021-2022